Fórum Mozilla.sk

Uložisko pošty na USB
(15) od Ferik
so, 24.06.2017 19:43

Predvolený prehliadač.
(5) od ab021
ne, 18.06.2017 15:49

Chybná tlač e-mailov po aktualizacii na 52.1.1 win64x
(10) od Roman64
št, 08.06.2017 05:51

OS Sierra - problem pro odosielani emailov
(3) od Ansambl
st, 07.06.2017 13:49

Počet príspevkov: 32379

Pridajte sa aj vy! »


Krátko z Twittera

Ďalšie správy »
Napísali o Mozille

bleepingcomputer.com: It Took Mozilla 22 Hours to Patch a Firefox Vulnerability Discovered at Pwn2Own
Mozilla engineers released Firefox 52.0.1 to patch a security flaw that came to light last Friday, in the Pwn2Own 2017 hacking contest. All in all, it took Mozilla engineers only 22 hours from the time the bug was used during the competition, on Friday, March 17, and to when Mozilla published Firefox 52.0.1.

Zive.sk: Prichádza Firefox 52, predznamenáva koniec starých časov
Organizácia Mozilla odštartovala proces aktualizácie svojho internetového prehliadača Firefox na aktuálnu verziu 52. Noviniek je tentoraz viac, pričom niektoré z nich takpovediac znamenajú „koniec starých časov“. Ide najmä o podporu starších platforiem a riešení.

Zive.sk: Mozilla zhltla Pocket, nové experimenty pre Firefox
Organizácia Mozilla na sklonku uplynulého mesiaca oznámila, že odkupuje tvorcu Pocket (Read It Later), ktorý tak celkom prejde pod jej krídla.


Ďalšie články »

Kontrola nevyžiadanej pošty

Aktivovanie kontroly nevyžiadenej pošty

Ak chcete, aby filter nevyžiadanej pošty v Thunderbirde fungoval, treba spraviť nasledujúce úkony:

  1. V ponuke vyberte Nástroje -> Nastavenie rozpoznávania nevyžiadanej pošty.
  2. Z rozbaľovacieho zoznamu vyberte účet, na ktorom chcete aktivovať rozpoznávanie nevyžiadanej pošty. Treba si uvedomiť, že „účet“ znamená štruktúru priečinkov, do ktorých sú uložené správy, takže ak používate globálnu schránku, musíte vybrať „Lokálne priečinky“. Toto je rozdielne od filtrov správ – tam si vyberáte účet, ktorý zbiera správy.
  3. Kliknite na kartu Adaptívne filtre a uistite sa, či je označené políčko Povoliť rozpoznávanie nevyžiadanej pošty. Upozornenie: tlačidlo Vymazať údaje funguje na všetky účty, nielen na ten práve vybraný. Existuje iba skupina údajov o tréningu, takže nestláčajte tlačidlo, ak si myslíte, že sa to prejaví iba na vybranom účte.
  4. Kliknite na kartu Nastavenie a vyberte svoje nastavenie tak, ako to potrebujete. Poznámky:
    • Môžete vybrať, že sa správy zaradia do priečinka Spam, tento sa však nemusí zobraziť popri ďalších priečinkoch, kým ho prvýkrát nepoužijete.
    • Ak vyberiete funkciu „ošetrenia“ nevyžiadanej pošty, znamená to, že nevyžiadaná pošta sa zobrazí bez obrázkov a formátovania HTML.
  5. Ak máte viac poštových účtov, zopakujte hore uvedené kroky pre každý z nich, na ktorom chcete kontrolu používať.
  6. Ak ste skončili, kliknite na tlačidlo OK a uzavriete tak nastavenia kontroly nevyžiadanej pošty.

Nastavenie rozpoznávania nevyžiadanej pošty

Trénovanie filtra nevyžiadanej pošty

Ak chcete učiť filter nevyžiadanej pošty, je potrebné aby ste označili prijaté správy buď ako Spam alebo Nie Spam, a je potrebné označovať oba typy správ, nielen nevyžiadané. Na tento úkon máte viacero možností:

  • Pravým tlačidlom myši kliknite na správu a vyberte položku Označiť -> Ako Spam (alebo Ako Nie Spam).
  • Vyberte správu a v ponuke Správa vyberte položku Označiť - Ako Spam (alebo Ako Nie Spam).
  • Vyberte správu a kliknite na položku Spam na paneli s nástrojmi.
  • Vyberte správu a kliknite na stĺpec Spam na paneli zoznamu správ (ukáže sa malá ikonka spamu, ak je správa takto označená).
  • Vyberte správu a stlačte kláves J (z anglického junk) alebo Shift + J (na zrušenie označenia).

Spam

Na začiatku ešte nemusí byť automatické zisťovanie nevyžiadanej pošty veľmi presné, pretože ešte na to nebolo trénované, preto si dávajte pozor a prezrite občas priečinok s nevyžiadanou poštou, či neobsahuje správy omylom označené ako nevyžiadané. Po nejakom čase ale zbadáte, že kontrola pracuje veľmi efektívne a nevyžiadanú poštu zisťuje a odkloní od priečinka doručenej pošty.

Ďalšie informácie

  • Súbor, v ktorom sú uložené údaje o trénovaní filtra nevyžiadanej pošty, sa volá „training.dat“. Je uložený v priečinku vášho profilu.
  • Ak si chcete prezrieť záznam filtra nevyžiadanej pošty, v ponuke vyberte položku Nástroje -> Nastavenie rozpoznávania nevyžiadanej pošty, kliknite na položku Zobraziť protokol a prípadne myšou okno zväčšite.